Monday, November 15

Mihaela Cirlugea IntervieW





"Dreams"


O colectie inspirata din pozele vintage de familie.
Ea se adreseaza femeii romantice, senzuale, rafinate.
Elemente feminine precum dantela, voalul sau taftaua sunt compuse in tinute elegante dominate de volane si panglici. Materialele sunt prelucrare si perforate intr-o tehnica personala. Paleta cromatica este pastelata, cu tente sidefii sau usor metalizate.




  1. Cum ai descrie femeia Mihaela Cîrlugea?

Femeia Mihaela Cîrlugea seamana probabil cu mine, pentru că, mi se pare firesc ca, ceea ce creez eu, gândesc şi simt, să fie în concordanţă cu felul meu de a fi, şi doar aceste lucruri sunt transmise prin obiectele vestimentare. Ca atare, eu văd femeia respectivă ca fiind hotărâtă, încrezătoare dar totodată senzuală şi romantică, cu un uşor accent spre dramatism.


  1. Cum ai descrie brand-ul Mihaela Cîrlugea?
Brand-ul Mihaela Cîrlugea este încă în faza primară, poate îmi va fi puţin greu sa vorbesc despre asta. Este exact ca şi în cazul unui nou-născut când încă nu prea poţi să îţi dai seama exact de ce trăsături va avea. Sper însă că voi reuşi sa promovez haine care să fie plăcute la vedere şi la purtare, haine în care să arăţi bine şi care să se potrivească atât pentru zi cât şi pentru seară. Eu am o slăbiciune pentru aceste obiecte care să meargă la mai multe ocazii, să le poţi îmbrăca de dimineaţă până seara.  


  1. Denumeste 3 lucruri care te-au inspirat in ultima colectie..
Pozele şi dantelele bunicii, primăvara şi aerul romantic din Paris


  1. Cum vezi dezvoltarea brand-ului ‘Mihaela Cîrlugea’’ in Romania?
Aceasta este o întrebare grea, cum spuneam, sunt încă la început şi sunt puţin timorată de situaţia economică de criză.... Dacă mă întrebi peste zece ani, probabil o să ştiu mai bine să îţi răspund    :)


  1. Prin ce ar trebui sa se diferentieze un designer pentru a avea succes ?

Cred că aici problema trebuie pusă altfel: un designer trebuie sa se diferenţieze! Asta e important.
Prin ce? Prin ce vrea el, prin ceea ce ajunge să îi fie specific, prin ceea ce crede el că îi poate aduce succes şi recunoaştere. Mie îmi place de exemplu să creez structuri textile, să modific suprafaţa materialului, să combin diferite tehnici.
Oricum este clar că fiecare trebuie să ofere altceva. Şi este foarte greu astăzi, într-un timp în care toate s-au făcut, toate s-au descoperit, totul se reia. Dar ne străduim


  1. Un detaliu ‘’cool’’ care face parte din ultima colectie …

Găurelele obţinute prin arderea materialului. Mi se par cool pentru că, oferă transparenţă dar nu suficientă. Se vede ceva, dar te lasă mai mult să bănuieşti. Lasă să transpară mai mult umbre decât imagini clare. De asemenea, în funcţie de dimensiune, obţii alt efect. Găurile mari creează sugestia unei dantele iar cele mici parcă fac parte din material, parcă aşa a fost el gândit să existe, înainte de a se pune problema croirii lui.

  1. Preferi fusta sau pantaloni?

Întotdeauna fusta şi daca se poate lungă şi largă! De mică umblam prin casă în fuste "ţigăneşti", pe care mi le luam peste treningul de casă. Asta se întampla pe la vreo 4 ani....

  1. Cu ce fel de accesoriu porti ( fusta sau pantalonii)…?

Hmmm..... greu de zis pentru că se poate aproape orice. Cel mai mult îmi place să port fuste lungi cu cordoane late sau chiar corsete şi cu pantofi sau cizme cu toc.
Este însă destul de dificil, tehnic vorbind, să porţi fusta lungă cu toc pentru că, de multe ori mi s-a întamplat, şi pe scări şi pe drum drept, să mi se agaţe tocul în tiv..... Nu vrei să ştii ce senzaţie e aia! De asta când  port această combinaţie...letală, cobor scările ţinându-mă, preventiv, de balustradă!


  1. Trei adjective pentru tinuta preferata…
Comod, elegant şi să arate bine


  1. Cum te imbraci cand doresti sa fii ‘’different’’...?
Din ce spun prietenii mei, cred că, în cazul meu ajunge să fiu eu însămi :) pentru că, din fericire, aşa m-am născut, cu stilul meu.
Altfel, în general, ideea de aparte o poţi obţine fie combinând piese vestimentare pe care  de obicei nu le pui laolaltă, fie prin accesorii sau obiecte puternic colorate, fie prin suprapunere. Mie ideea de suprapunere mi se pare cea mai haioasa deoarece, în funcţie de tăietura şi geometria fiecărui lucru pe care îl ai pe tine, se obţin efecte spectaculoase şi pe care nu le gândeai anterior. Adică mi se pare interesant ca pur şi simplu să experimentezi şi să ai curaj să combini ceea ce simţi tu că ai purta si vezi pe urma ce iese! Din  5 combinaţii poate 2 sunt chiar mortale :)


  1. Iti place shopping-ul?

Nu, mă oboseşte foarte tare. Şi mi se pare absolut stupid ca, oameni care toată săptămâna muncesc de dimineaţă până seară de nu mai ştiu de ei, tot ce acumulează prin acel efort, să cheltuie în weekend cu nonşalanţă pe lucruri de care nici nu au nevoie! Dar, din păcate, aceasta e societatea de consum pe care unii s-au chinuit să o creeze prin anii '50-'60. Şi acuma se vaietă că se consumă în exces resursele planetei....

  1. Unde anume faci shopping?
De obicei, dacă totuşi e să am nevoie de ceva, prefer Pollus Mall, de aici din Cluj. Oricum eu vizitele acolo le fac mai mult în scop documentar, să văd cine ce produse mai are, cum îşi aranjează vitrinele şi unele sunt chiar frumoase. Îmi plac vitrinele care spun poveşti, chiar dacă hainele respective, luate fiecare în parte, sunt obişnuite.


  1. Designeri preferati…?
În primul rând şi de departe cei japonezi: Yohji Yamamoto, Rei Kawakubo sau Issey Miyake. Dar am o slăbiciune şi pentru Jean-Paul Gaultier care mi se pare absolut genial!


  1. Culoarea care te inspira cel mai mult in colectiile tale …?
Din păcate am lucrat pâna acum mai mult pe negru, aşa că am mers mai mult pe nonculori. Negrul este pentru mine...absolutul, ceva care spune totul, care poate fi orice. Poate fi senzualitate, romantism, tăcere, meditaţie, poate fi simţit ca un vid total sau ca un plin total. Pe negru parcă totul potriveşte, oricum combini piesele, furniturile, materialele, totul este într-o armonie perfectă! Mi se pare că negrul este cel mai ofertant. Sigur că sunt frumoase asocierile cu nuanţe metalizate, sau cu alb sau chiar cu culori vii, depinde de efectul pe care urmăreşti să îl obţii.

  1. Exista o persoana pe care o admiri pentru stilul sau? Cine anume?
Audrey Hepburn.
Sigur că, în multe filme era îmbrăcată de Dior sau Givenchy, dar prin ea însăşi, prin corp, ţinută, poziţia gâtului, privire, prin tot ce face denotă feminitate, eleganţă şi stil. E drept că eu sunt adepta unui stil mai relaxat, a unor haine mai largi, care să înfăşoare corpul mai mult decât să îl expună, dar totuşi, când mă gândesc la cineva cu stil, mă gândesc la Audrey.

Sigur că, în zilele noastre, un exemplu de persoană cu stil este Karl Lagerfeld dar el mi se pare puţin prea încrezut, distant şi ţeapăn.
Audrey era caldă.

  1. Cum reusesti sa transformi un look de zi in unul de noapte?
Cel mai simplu este prin machiaj şi accesorii. Ziua se poartă de obicei lucruri mai naturale iar seara cu look metalic. Asta, în mare. Sigur că se poate detalia şi sigur că exista întotdeauna şi excepţii. Şi vezi ca nu am luat în considerare culorile fluorescente şi acel neon glow... Dar vezi tu, eu sunt o persoană mai clasică, căreia îi place mult să se întoarcă în trecut.


  1. Lucrul cel mai important din poseta…
O să pară aiurea, dar îmi este important să am în poşetă telefonul, memory-stick-ul, batiste de hârtie şi cel puţin un pix. Întotdeauna mă trezesc că am ceva de notat.


  1. Ce accesorii definesc femeia Mihaela Cîrlugea?

Îmi plac mult bijuteriile de argint masiv precum şi colierele şi brăţările mari si colorate.
Şi şalurile îmi plac mult, am o colecţie întreagă dar, nu ştiu de ce, le port mai rar.

  1. Lucrul preferat din dulap?

Sunt mai multe..... fustele mele lungi.

  1. Your passion is….

Cred că să stau înconjurată de multe materiale frumoase şi să îmi ardă degetele de nerăbdare să văd ce se poate confecţiona din ele. Am o stare deosebită atunci când sunt singură, am linişte şi timp doar pentru mine şi pot savura materialele şi tot ceea ce poate ieşi din ele.
Îmi place mult lucrul pe manechin.


  1. Este important in lumea modei un look recunoscut?
Da, din păcate este. Ai şanse mult mai mari de a vinde şi de a fi apreciat dacă lumea te cunoaşte, te recunoaşte. Dar asta cred că ţine de psihologia naturii umane.

  1. Credeti ca fashion-blog-urile sunt importante?

Da, cred că sunt, mai ales astăzi în era internetului.
Problema este că, cel care se ocupă de blog chiar să cunoască şi aspecte tehnice legate de modă, să înţeleagă profunzimile problemelor despre care vorbeşte, altfel vine cu judecăţi superficiale.
Am întâlnit situaţii în care bloggerul se dorea agresiv şi, de fapt, prin ceea ce scria el, îşi arăta ignoranţa şi neînţelegerea fenomenului pe care îl critica aprins.


  1. Ce nu ar trebui sa lipseasca la un fashion-blog?

Obiectivitatea, capacitatea de a fi la zi şi la curent cu cât mai multe evenimente şi puterea de sintetizare. Cred că, pe de-o parte trebuie prezentate evenimentele pur şi simplu şi, abia apoi venit cu păreri personale.
Dacă începi direct cu partea subiectivă, poate se deformează imaginea şi cel care ia cunoştinţă de eveniment, înţelege altceva. Oricum fiecare filtrează ceea ce vede prin prisma propriei gândiri şi înţelege un lucru în funcţie de suma cunoştinţelor pe care le are vis-a-vis de acea problemă.

  1. Trei lucruri care descriu ClujFashionWeek…

Aici mai bine mă abţin pentru că, din păcate s-a întamplat cum s-a întamplat. Ce pot spune aici este că, e păcat ca, designerii care au investit în munca lor timp, bani, energie şi creaţie, să depindă în mod stupid de orgoliile altora. Cred că lucrurile ar trebui privite cu mai multă maturitate şi cu mai mult respect. Este vorba despre nişte oameni care au depus un efort să facă ceva. Sigur că nu toţi reuşesc la fel de mult şi de bine dar măcar să ţii cont că sunt şi ei oameni şi să le dai o şansă.
Nu suntem nişte pioni pe o scenă!


  1. Crezi in viitorul modei din Romania?

Da, deşi în timp românului i s-a insuflat dragostea de străinătate şi ideea că tot ce e românesc e prost şi tot ce e străin e bun. Lucru fals, evident!
Avem mulţi fashion designeri buni şi talentaţi şi eu cred în ei pentru că ştiu ce pot. Trebuie doar ca şi sistemul să fie mai cooperant în această direcţie pentru că este păcat să tot pierdem valori şi sa le furnizăm Occidentului.

by Myra





2 comments:

Angelo S. said...

Oribila colectie, nu mi-a placut absolut deloc.

Anonymous said...

abia am reusit sa citsc ce scrie aici, poate ar trebui sa faceti ceva cu fontul folosit.